Kombinace čtyřválce a automatu se autu výborně hodí.
Seat Arona REDline 1,5 TSI 7DSG – přehled základních parametrů
Cena od / verze od (eur) 16 810/21 800
Spotřeba kombinovaná – výrobce / test (l) 6,0 – 6,7 / 6,6
Objem zavazadlového prostoru (l) 400
Rozměry – rozvor; délka; šířka; výška (mm) 2 556; 4 138; 1 780; 1 552
Malé SUV Seat Arona jsme poprvé zkoušeli už před třemi lety. Tehdy šlo o bílou tříválcovým verzi, se kterou jsme bloudili úzkými uličkami ospalých vesniček pod horou Montserrat ve Španělsku.
Nostalgii však dejme stranou a pojďme rovnou k věci. Ne že by 81 kW (110 koní) a tři válce tomuto autu nestačily, ale až nyní jsme se dostali k nejlepší i nejsilnější verzi, která přibyla časem.
Seat Arona REDline 1,5 TSI
Seznamte se: Seat Arona s přeplňovaným čtyřválcem 1,5 TSI Evo s výkonem 110 kW (150 koní) a nově i se 7-stupňovým dvouspojkovou automatem DSG.
Začněme však tím, že toto je poslední test Áron před jejím faceliftem. Dočká se ho ještě tento rok, společně s Ibizou. Dokud se tak stane, máme tu příjemně živou verzi, která se vyhnula jakékoli elektrifikaci.
Patří se také zmínit, že tento motor se schopností vypínat při nízké zátěži dva krajní válce pro snižování spotřeby, najdeme iv koncernových sourozencích Arona, kterými jsou Škoda Kamiq a Volkswagen T-Cross.

Arona tak stojí na platformě MQB A0, což znamená výhradně pohon předních kol, mechanickou ruční brzdu, ale i dostatek místa na zadních sedadlech a ve španělském vydání kufr o objemu 400 litrů.
Tišší, živější a se stejnou spotřebou
Čtyřválcová Arona má hned několik výhod. Tou první, která se nám nejvíce líbila, je dynamika auta. Z nuly na sto vystartuje za 8,2 sekundy, tedy o dvě rychleji, než s tříválcem.
https://praha-plus.cz/vase-penize-ztraci-na-hodnote-muzete-je-zachranit-investici-do-p2p-pujcek/
https://prazske-novinky.cz/ani-u-noveho-osivu-nezaskodi-test-klicivosti-pokud-zklamani-tak-pouze-na-misticce/
https://prahaplus.cz/pdr-skoleni-cesta-k-mistrovstvi-v-opravach-karoserie/